Retourneren

Bij Victree doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat jij blij bent met je aankoop en nog jarenlang van je boom kunt genieten. Onze kwekers en bezorgspecialisten verzorgen elke boom met aandacht, zodat jij een sterk en gezond product ontvangt.

Wist je dat we jouw boom ook kunnen bezorgen én aanplanten? Met onze aanplantservice geef je je boom de allerbeste start.

Controleer of je bestelling retour kan

Soms loopt er iets niet helemaal zoals gepland. Geen zorgen, we denken graag met je mee over een passende oplossing. Hieronder lees je wat je kunt doen in verschillende situaties.

Je hebt een beschadigd product ontvangen

We verpakken en vervoeren onze bomen met de grootste zorg. Toch kan het voorkomen dat er tijdens het transport een takje knakt of een blad scheurt, dat is meestal geen probleem.

Is de boom of struik echter ernstig beschadigd, zodat herstel niet meer mogelijk is? Dan kun je ervoor kiezen de bestelling niet aan te nemen. Bespreek dit direct met de chauffeur en meld het bij onze klantenservice. Wij nemen het product kosteloos weer mee en storten het aankoopbedrag terug.

Je wilt retourneren omdat het product niet aan je verwachting voldoet

We hopen natuurlijk dat je blij bent met je keuze. Mocht je toch niet tevreden zijn en is de boom, struik of haag nog niet aangeplant, neem dan even contact op met onze klantenservice. Samen bekijken we wat er aan de hand is en zoeken we een oplossing die bij jouw situatie past.

Let op: omdat bomen en planten levende natuurproducten zijn, geldt hiervoor een uitzondering in de wet. In principe kan een bestelling niet zomaar worden geannuleerd of geretourneerd, tenzij er sprake is van afwijkende kwaliteit, formaat of beschadiging.

Onze retourvoorwaarden

Om een retour te kunnen verwerken, moet aan deze voorwaarden worden voldaan:

  • De bestelling moet binnen 14 dagen na ontvangst van het product worden geannuleerd.
  • De boom, struik of haag is nog niet geplant.
  • Het product is goed verzorgd gebleven.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Wanneer we de bestelling ophalen, kunnen er retourkosten van €39,95 in rekening worden gebracht. Je mag er ook voor kiezen om het product kosteloos zelf naar ons terug te sturen. Zodra we het product in goede staat hebben ontvangen, storten we het aankoopbedrag (minus eventuele retourkosten) terug op je rekening.

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na de dag van ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. We maken na de retourmelding een afspraak om binnnen 14 dagen het product op te halen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Enkel de kosten voor het retour van jouw leveradres naar ons zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €39,95 per levering.

Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Om gebruik te maken van dit recht kan je contact met ons opnemen via info@victree.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Hoe maak je een retourmelding?

Na het lezen van onze retourvoorwaarden kan je op de volgende manier een retourmelding sturen:

  1. Stuur een e-mail naar info@victree.nl met de volgende gegevens:
    Reden voor retour
    Bestel- en leverdatum
    Bestelnummer
    Naam en adresgegevens
    Telefoonnummer
    IBAN Rekeningnummer
  2. Of download het formulier voor herroeping en stuur deze naar het adres op het formulier.

Heb je vragen?

Twijfel je of jouw situatie onder de retourvoorwaarden valt, of wil je weten wat de beste oplossing is? Neem gerust contact op met onze klantenservice, we denken graag met je mee en geven eerlijk advies.